Hond drachtig echo

Kloppende hartjes, bewegende pootjes ..

IPRC Fokker

Een pup van een IPRC fokker is gefokt uit gezondheid en DNA-geteste ouders.
Op deze pagina vindt u een lijst met de verwachte nesten. Als u een pup wilt kopen (waar dan ook), let dan op het volgende:

1, 2, 3 ..

• Controleer eerst de gezondheidspagina met aandoeningen die bij het Pomsky-ras zijn gevonden.
  • Vraag altijd om een kopie van de gezondheidscertificaten van de ouders.
    Je krijgt een stamboom met de stempel “Parentage DNA Verified”.
  • Vraag altijd om een DNA-profiel van de ouders van uw puppy. Dit heb je nodig voor ouderschapscheck, fokken etc.
  • Vraag hoe hoog het inteeltpercentage is. Fokkers van Stichting IPRC kunnen dit percentage real time controleren in de Pomsky Database.

D.O.G.S.

Het Dogs Overall Genetic Screening (D.O.G.S.) -programma is erg belangrijk voor de fokhonden van elk ras of kruising.
IPRC fokkers die de D.O.G.S.-test op hun fokhond hebben laten uitvoeren, hebben ook het resultaat van de:

• Genetic Diversity% (GD)
  • Genetic Health Index (GHI) van de ouders van hun pups

Zo kunnen de fokkers een zeer krachtige database-tool gebruiken genaamd;        “Mate Select”.
Met deze tool vinden ze de perfecte match voor een combinatie op basis van genetica.

Mate Select Tool

Het kiezen van een combinatie op basis van, onder andere, DNA-genetica met, als theoretisch resultaat, een genetisch gezonder puppy met een hogere GHI dan de ouders. (Alleen mogelijk als honden D.O.G.D. zijn getest.) Deze ingewikkelde berekeningen worden uitgevoerd door het laboratorium en duidelijk uitgelegd aan IPRC-leden.
De eerste nesten op basis van deze “Mate Select” tool zijn al geboren en zullen zo snel mogelijk DOGS worden getest.
Ook bekend, als DOGS eenmaal is getest, zijn de resultaten of je Pup- is: Blauwe ogen, Masker dragend, Merle gen, Black and Tan-drager en / of patiënt en nog veel meer.

Het beste huisje gezocht