Voor (ras)(katten)verenigingen:

Stichting IPRC heeft in de database een aantal tools tot zijn/haar beschikking om tot een goede dek combinatie te komen zoals: Test dekkingOnderzoek stamboom en de Mate Select. (Dek combinaties, gebaseerd op genetisch onderzoek, met als resultaat een betere/hogere GHI (Genetic Healt Index) voor de toekomstige pups.) Tevens kan de fokker zelf een ouderschapstest uitvoeren in de database om de ouders te controleren.

1. Daadwerkelijke realtime DNA profiel check op de ouders en de kittens i.v.m. o.a. genetische onderzoeken, echte ouders, etc. Ook het opzoeken van een ouder via een DNA profiel is mogelijk.
  2. DNA uitslagen van genetische testen + 35 genotype waarden + DNA profiel wordt automatisch geïmporteerd. Hiermee kunnen ziektes / gebreken heel makkelijk opgespoord worden en kunnen ziektes eruit gefokt worden.
  3. Import van alleen DNA profielen van verschillende laboratoria is aanwezig en gaat volledig automatisch. Dus geen tikfouten.
  4. Een optie “Mate Select” is aanwezig waar de fokker kan bepalen hoe de gezondheid van de nieuwe nakomelingen zal zijn. Welke kater/reu past het beste bij de poes/teef op DNA niveau (genetische diversiteit)
  5. Waardes bekend van de Genetische Diversiteit (GD) en de Genetic Health Index (GHI) waarvan deze uitslagen ook op een IPRC stamboom staan.
  6. Test dekkingen (ook 1 a 2 generaties in de toekomst met inteelt % zijn realtime mogelijk met de keuze van alle bekende ziektes / gebreken zodat heel snel een juiste keuze door de fokker gemaakt kan worden.
  7. Inteelt berekeningen van de eerste t/m de laatste raskat in de bloedlijn op basis van de formule van Wright.
  8. AVK waardes t/m twaalf generaties
  9. Mean Kinship rekenmodule (inteelt % op basis van stamboomgegevens)
  10. Fok waarden
  11. Het adverteren van huisdieren die te koop worden aangeboden
  12. Nestregistraties
  13. Adverteren van verwachten nesten
  14. Importeren en exporteren van gegevens van een andere database
  15. Online-shop voor het bestellen van formulieren of DNA testen te betalen via Ideal
  16. 24/7 hulp, raad en tips
  17. En nog veel meer….

Organisaties die jou vóór waren..

Onderstaande organisaties die gebruik maken van het fokkers- en begeleiding Database systeem.

Ridgeback International

Boerboel International