Your Logo

Coëfficiënt percentage van een voorspelde paring

Verantwoordelijkheid

Het is de verantwoordelijkheid van de leden om het coëfficiënt percentage van een voorspelde paring voorafgaand aan de paring te controleren om ervoor te zorgen dat de COI onder de 6,25% blijft.
Leden kunnen de Tool Mate Select hiervoor gebruiken in de Pomsky Database. Fokken tussen moeder / zoon, vader / dochter, volledige broers en zussen en halfbroers en / of -zussen is ten strengste verboden. Lijnveredeling van elk type zonder voorafgaand overleg met IPRC zal niet worden toegestaan.
Voordat een nestje wordt gefokt, moet het type, het temperament, de gezondheid en de volwassenheid van het teefje in kwestie in aanmerking worden genomen.
Fokmateriaal moet worden getest op het risico van ernstige erfelijke ziekte en mag niet bewust worden gefokt van als de resultaten niet bevredigend zijn of niet tot een aanvaardbaar niveau zoals bepaald door IPRC.

Testen

De volgende tests MOETEN worden uitgevoerd voordat het fokken kan plaatsvinden.

•  ED
  • HD
  • Gonioscopy Test (3 Jaarlijks)
  • Standaard oogtest (jaarlijks)
  • DNA-test om te verzekeren dat de potentiële fok voorraad bestaat uit het overeengekomen genetische erfgoed.

Verbetering

Alle fokkers moeten gericht zijn op de verbetering van de Pomsky. Leden moeten alles in het werk stellen om fokken, door niet-leden, te ontmoedigen van duidelijk ongezonde of ongezonde bestanden.

• Dek service moet worden geweigerd voor teven uit dergelijke voorraad. Teven die niet zijn geregistreerd bij IPRC in de Pomsky Database mag de eigenaar van de dekreu, zijn dekreu niet inzetten voor niet-geregistreerde teven.
  • Geen enkele teef mag meer dan 4 nesten in haar leven nodig hebben, er moet rekening worden gehouden met het aantal pups dat geworven is.
  • Geen enkele teef mag meer dan twee keer via keizersnee baren, tenzij er onmiddellijke gezondheidsrisico’s zijn die onderhevig zijn aan veterinair advies
  • Geen enkele teef mag in een periode van 12 maanden meer dan één nest krijgen en nooit zonder voldoende aandacht voor het welzijn van de teef.
  • Geen enkele teef mag drachtig zijn voor de leeftijd van 12 maanden
  • Geen teef mag worden gedekt na de leeftijd van 6 jaar.
  • Elke teef waar een lid uit voortkomt, moet in dezelfde omgeving en met dezelfde familie leven vanaf de conceptie tot en met het werpen en tot het voltooien van het spenen van de pups met als doel ervoor te zorgen dat ze ontspannen is en in een vertrouwde omgeving met minimale stress voor de fok teef
  • Alle pups geboren uit een lid worden elke 2 weken vanaf 2 weken oud ontwormd
  • Geen enkele pup mag de fokker verlaten voordat ze 8 weken oud is
  • Vanaf april 2016 is het wettelijk vereist dat alle pups 8 weken oud zijn. IPRC vereist dat dit door de fokker wordt gedaan voordat de verkoop is voltooid.
  • Leden moeten levenslange ondersteuning bieden voor elke verkochte pup en de pup mag niet worden doorverkocht, opnieuw worden geadopteerd of doorgegeven aan een reddingscentrum met het doel om te worden herplaatst. In alle omstandigheden zal de hond worden teruggegeven aan de fokker, die een regeling zal treffen om de pup terug te nemen of een geschikt nieuw huis voor de hond te vinden
  • In het geval dat een klacht door IPRC wordt ontvangen, is het aan IPRC om de redenen voor de klacht te onderzoeken, die kunnen leiden tot de onmiddellijke schorsing van het IPRC-lidmaatschap met mogelijke uitzetting uit de IPRC, afhankelijk van de bevindingen van het onderzoek
  • Lidmaatschap van IPRC is onderworpen aan de ethische code die wordt gevolgd. Inbreuk op deze bepalingen kan resulteren in uitsluiting van het lidmaatschap en / of disciplinaire maatregelen door IPRC en / of rapportage aan de relevante autoriteiten voor juridische stappen, indien van toepassing.